VARFÖR BÖRJADE DU TECKNA?

Jag har fått en läsarfråga jag tänkte jag skulle svara på.
Varför bestämmde du dig för att börja teckna?

Svar:
Vi alla har någonting vi är bra på, alla kanske inte vet vad dom är bra på men det finns alltid någonting. Och i mitt fall tyckte jag inte att jag var bra på någonting och då menar jag att spela piano, guitar, fotografera, teckna m.m så jag bestämmde mig för att göra någonting åt detta. Jag har alltid beundrat personer som kan teckna, själv blev det alltid katastrof när jag i skolan hade bild och vi skulle rita någonting.. jag ritade alltid en streckgubbe för det var de jag kunde. Jag kom av en slump till bloggen Lardigteckna.blogg.se där Ellinor visar hur man steg för steg lär sig teckna olika saker, tex: ögon, näsa, mun, hår m.m. Så jag började göra som hon visade på bilderna och det gav resultat som jag blev enormt nöjd över. Så sedan utvecklade jag det till att rita ett helt ansikte och göra det på mitt sätt, och sedan har jag bara fortsatt med att teckna och jag bara älskar det och tänker fortsätta med att göra det jag gör.
Här är en bild på mitt allra första öga jag ritat. Dock ritar jag inte ögon så här längre,
men tycker det är roligt att se hur jag har utvecklats.


» kiba

Snyggt ritat! :D

2011-12-22 // 14:19:01

Skulle vara jättegulligt om du ville ställa en fråga till mig i min frågestund! ☺♥



Länk: http://modeapa.blogg.se/2011/december/kor-en-liten-fragestund.html#comment



God jul söta du! ☃ ♥

2011-12-22 // 22:28:57
» Ida

Söt blogg! En fråga: blir det bättre med färg i "teckningar"? God jul!

2011-12-23 // 08:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback