KAN DU TIPSA OM NÅGRA BRA..

En läsar fråga:
Kan du tipsa om några bra pennor, tuschpenna och papper?

Pennor:
När jag tecknar så använder jag mig mest av pennorna på bilden här under. Kolpennor använder jag när jag tecknar ögon för tycker det blir mycket bättre och snyggare då (men det är ju en smaksak). När jag ska skugga avsikten och när jag tecknar allt annat så använder jag mig av mina Staedtler pennor (som ni ser på bilden så är det 4B som jag använder mest), dessa älskar jag så kan verkligen rekommendera dom! För övrigt när jag tecknar så använde jag mig av en svart finliner 0,4 mm (för att makera vissa områden), en stiftpenna för det är lättast att sudda ut med en sådan, svart bläckpenna (om man inte har någon finliner) och ibland en vit gel penna.



Tuschpenna:
Det är sällan jag använder mig av tuschpennor för jag tycker det är svårt att få det jämt och snyggt så istället brukar jag använda mig av en röd fineliner, en röd färgpenna, röd akrylfärg. (Anledningen till att allt är rött är för det är den färgen jag brukar använda om jag ska göra någonting i färg). Visst händer det att jag använder tusch men inte ofta. Men jag kan rekommendera att köpa finliners i olika färger, det finns både med tunn och tjock spets.



Papper:
Jag har precis fått ett nytt favorit papper så jag kommer såklart att tipsa om det. Det är egentligen akvarellpapper men man kan lika bra använda det till att teckna vanligt på, själv använder jag det till både och men framförallt till att teckna vanligt på. Min senaste teckning "American´s Sweetheart" tecknade jag på detta pappret och blev överraskad att det blev så bra att teckna på. Det gäller att prova sig fram tills man hittar någonting man tycker om och just nu är det detta pappret som gäller för mig, så mitt tips är att testa det.


Hoppas detta var till lite hjälp iallafall, tveka inte att
fråga om ni undrar över någonting 



Bra att du visar upp detta, visar upp vad du använder. :)

2012-02-11 // 16:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback