NYTT RITMATERIAL I FÖDELSEDAGSPRESENT


Precis som jag lovade så kommer här vad jag fick i teckningsväg i födelsedagspresent igår. Längt upp till vänster hittar vi Akvarell färg som jag ska ge mig på att försöka skapa någonting med, ska bli mycket spännande att se hur det är. Under Akvarell färgen hittar vi en Blandskål till färgen. Mitt i bilden hittar vi ett ställ med 24 stycken Tuschpennor (Carioca) i olika färger, dom har en smal och en tjock spets. Under Tuschpennor ligger ett knådgummi (Faber Castell) som jag ska använda om jag tycker en del på teckningen blir för mörk. Sist men verkligen inte minst så hittar vi en bok till höger på bilden: Teckningskonstens Grunder, En professionell guide för konstnärer av Barrington Barber och den boken kommer jag verkligen få nytta av. Har inte hunnit titta så mycket i den än men det kommer och boken verkar grymt bra då allt mer eller mindre finns med i den.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback