MYCKET SVÅRARE ÄN VAD MAN KAN TRO


Herregud vad detta är svårt..mycket svårare än vad man kan tro, men för att vara första gången med akvarell så kanske det endån blev helt okej. De kommer ju att bli mycket snyggare när jag väl har fixat färg på håret. Jag funderar på rött härligt hår.. lite sådan sjöjungfrun över bilden?! Får se vad det blir, nu ska iallfall bakgrunden torka helt och sedan bättras på lite innan jag börjat på håret.

Jag har förresten filmat när jag målar en del av bakgrunden och förhoppningsvis blir jag nöjd med de jag filmat denna gången så att videon hinner komma upp på bloggen innan jag ångrar mig.


Du förtjänar uppmärksamheten :) Tycker du är så duktig som kämpar på och tecknar så flitigt. Det är så fint att du vill lära dig mer. Jag tycker absolut att du ska måla rött hår på den här teckningen. Det är ett klockrent val om du frågar mig.



Ha en fin helg! Kramar!

2012-01-07 // 16:47:37
» JK

va du är duktig! verkligen.

2012-01-07 // 18:12:50
» Sahar

Hej igen. Har fortsatt att läsa din blogg efter ditt inlägg till mig, hoppas du också fortfarande kikar in hos mig. Jag har också precis lekt lite med akvarellmålningar om du är intresserad, har gjort ett litet inlägg om det också! Lycka till med din bild..ser fram emot resultatet!

2012-01-07 // 18:37:32
» S

Jag minns min första gång med akvarell, många år sen! Fortsätt kämpa! :)

2012-01-07 // 21:42:30

Hej! Jag undrar vad färgtonen på färgen längst till höger i paletten heter, om det nu är en ihopblandad ton. Jag målar inte med akvarell själv men.... den färgen, åh!

2012-01-08 // 00:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback