SKUGGA LITE HÅRDARE I FRAMTIDEN KANSKE?!


Här är bilden jag snackade om igår. Jag är extra nöjd med skuggningen, skuggade lite hårdare än vad jag brukar men tyckte det blev riktigt snyggt faktist. Annars ser dom alltid så bleka ut tycker jag så kanske ska börja skugga lite hårdare i framtiden?! I min nya skissbok så är kvalitén på pappret helt annorlunda än vad jag är van vid, detta är rätt glansigt och riktigt lätt att skugga på så kan nog ta och skaffa mig lite mer glansigt papper i A4 eller A3. Det jag hatar med bilden är den så kallade näsan.. rätt katastrof blev den, men men.. sånt som händer.

Igår så gjorde jag en ny Step By Step som lär komma upp på bloggen lite senare idag och jag hoppas ni kommer gilla den. Annars idag ska ska jag göra skiss nummer fyra, kanske hinner jag göra en ny Step By Step tills imorgon?!


fin ju :)



Hoppas du får en bra Torsdag! :)

2012-01-19 // 11:47:26
» emmi

Intressant! Själv skulle jag säga att det är svårare att skugga på glansigt papper. Själva grafiten vill inte fastna lika lätt och det blir lättare fläckigare partier. Så jag måste införskaffa mig lite grövre papper. Men det är min åsikt.

Jag älskar att se hur du utvecklas mer och mer för varje teckning! :)

2012-01-19 // 16:21:22

Hej! Du kan bli dagens blogg på vår nyöppnade sida! Lämmna bara en kommentar eller ett mejl. (:



Och måste bara säga att din blogg är underbar, du är jätte duktig, så vill jätte gärna ha dig som dagens blogg. Sidan är ju nyöppnad så det kanske inte intreserar dig, men säg gärna till om det är okej med dig! :) Kram!

http://dagensfavorit.blogg.se/

2012-01-19 // 16:29:27

Det är nog en bra idé med lite hårdare skuggningen, det ger ofta mer djup. Men bildlärare sa alltid att man ska ha med hela spektrat (från mörkaste man kan göra med blyertsen, till helt vitt på vissa platser) Det funkar väldigt bra när man kommit över att det är svårt att ta i ordentligt och man tycker det blir för mörkt :)

2012-01-19 // 19:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback