VAR KÖPER DU AKVARELL FÄRGER OCH TILLBEHÖR?

Jag har fått in lite frågor om akvarell som jag tänkte svara på.
Var köper du akvarell färger och tillbehör?

Svar: Jag blev nyfiken på att måla med akvarell och önskade mig därför det i julklapp/födelsedagspresent, jag hade varit inne i affären TGR (Tiger) som är en mycket blillig affär som många av er vet. Där fick jag syn på det och eftersom jag aldrig hade testat det innan så tyckte jag det var bra att där fanns. En låda där det finns 12 olika färger med 12 ml i varje tub kostar 30 kroner. Jag fick även en Mixing Bowl från TGR som verkligen är superbra, riktigt bra kvalité så tveka inte att köp en där! Sedan har jag själv köpt mina penslar som är akrylpenslar med det funkar att måla med akvarell med dom, dock så ska jag köpa nya penslar imorgon för är bra att ha olika. Jag ska även köpa mer färg imorgon, funderar på akryl men får se.

Hoppas detta hjälpte lite, om ni vill testa akvarell så tycker jag helt klart att ni ska köpa det inne på TGR för det är som sagt billigt så det gör inte så mycket om man känner att det inte riktigt var min stil att syssla med sånt här och om ni tycker om det och vill fortsätta så kan man ju köpa de på andra ställen och gemföra vilken man tycker är bäst.



Jag skulle rekommendera att du köper några akvarell-penslar, det är mycket enklare att måla akvarell med eftersom man kan göra fina detaljer med spetsen och "håren" inte är lika styva. Ett tips bara :)



2012-01-08 // 19:57:11

Tack för svaret, det kanske inte var min frpga men ändå!

Kan man gå in på någon hemsida, www.tiger.se eller liknande?:)

2012-01-08 // 21:16:43

Låter som ett bra nybörjaralternativ :) Men ett tips är att verkligen prova akvarellpenslar med mjukare hår och rundad form, de är oftast lättare att måla med eftersom svinborstpenslar är gjort för lite grövre färger och motiv (som akryl). man brukar få snyggare yta också :)

2012-01-08 // 23:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback