Lieeya splashes with watercolor

 
 
 
 
 
Igår började jag skissa på en ny illustration och då ville jag göra mixa lite tekniker igen så jag började med att designa grunden i photoshop (bild ett), sedan skrev jag ut den på akvarell papper. Sedan började jag måla den helt svart för att det skulle bli lättare att snygga till det i photoshop senare. Jag använde mig av akrylfärger som jag blandade med vatten så det skulle bli lättare att stänka med det, anledningen till att jag använder akryl blandat med vatten istället för vattenfärg är för färgerna blir mycket starkare och finare med akrylfärger. Sedan tog jag färg efter färg och stänkte tills jag blev nöjd, riktigt roligt och snyggt blev det också. Älskar siluettbilder med någon klick av färg/färger. 
 
Illustrationen är inte färdig, den ska nu bearbetas i photoshop och läggas på någon typ av bakgrund. Tycket vit bakgrund är så tråkig nu mera, ibland kan det vara snyggt men inte alltid. Men är fick ni ett litet smakprov på vad jag har sysslat med iallafall. Hope you like it 
 
 
 


» Ellen

Fan, vad snyggt! :) Blir inspirerad att måla något själv!

Svar: Oh, vad roligt :D
LIEEYA ♥ ART MY WAY

2012-06-24 // 11:08:36

Grymt snyggt!!!!!

Svar: Tack :D Kram, Lieeya
LIEEYA ♥ ART MY WAY

2012-06-24 // 21:52:25

Älskar färgerna. Nice ;)

Svar: Ja visst är dom läckra ;) / Kram, Lieeya
LIEEYA ♥ ART MY WAY

2012-06-25 // 05:23:34
» Linn

Underbara färger. Snyggt, helt enkelt. Du är riktigt grym!

Svar: Oh tack så mycket vad roligt att höra! / Kram, Lieeya
LIEEYA ♥ ART MY WAY

2012-07-01 // 14:33:23
» QUI

Du är duktig du! :)

Svar: Oh, tack så jätte mycket :)
LIEEYA ♥ ART MY WAY

2012-07-01 // 23:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback