Svar på frågestunden - Del ett

För ett tag sedan så skrev du att du jobbade så jag undrar vad du jobbar med?
- Några gånger i månaden så jobbar jag som kock på Malmö Mässan.

Har du några andra intressen än att teckna och måla?
- Jag älskar filmer och tv-serier så det är såklart ett stort intresse.

Vad använder du för parfym?
- Jag har tre parfymer som jag varierar mellan, alla dessa är mina favoriter.
Christina Aguilera - Secret Potion, Jessica Simpson - Fancy och Beyoncé - Heat

Christina Aguilera - Secret Potion, Jessica Simpson - Fancy och Beyoncé - Heat

Tänker du göra som jag, jobba som konstnär i framtiden?
- Som det ser ut nu är konsten bara en hobby men man vet aldrig vad som händer så om något år så kanske det är de enda jag sysslar med.

Hur brukar du ha ditt hår? Uppsatt eller utsläppt och varför?
- Dett varierar faktist men på senaste tiden har jag nästan alltid någon del av håret uppsatt dels för jag sitter och tecknar eller målar och då är det jobbigt om håret är ivägen hela tiden.

Gillar verkligen din blogg, mycket inspirerande! Skulle inte du kunna göra en videoblogg någon gång? Hade varit jätte roligt om du skulle göra det.
- Tyvärr så kommer det nog aldrig hända. Dels för jag tycker de känns fånigt att prata till en kamera och dels för jag är enormt blyg och skulle skämas ihjäl. Så tyvärr!

En sak jag har funderat över är varför du väljer att kalla dig för Lieeya istället för ditt riktiga namn så tänkte jag kunde fråga det då.. varför gör du det?
- Mitt namn är inte särkilt udda och man vill ju ha ett namn som är kort och lätt att komma ihåg så det är därför jag inte kallar mig för mitt riktiga namn. Om jag blir känd vill jag ju bli känd som Lieeya - konstnären, inte som Jasmine Nilsson - privatpersonen.

Vad använder du för smink, kan du inte visa hur du sminkar dig med en video?
- Klart jag kan visa vad jag använder för smink, dock inte så mycket för tycker det är ganska skönt att bara ta lite foundation och puder. Tyvärr ingen video är alldeles för blyg för det men en bild fixar vi.

Mascara från maybelline "the one by one volum express", Vanlig sminkborste från h&m, Isadora Bronzing Powder (använder det sällan), Foundation från maybelline "Dream matte mousse" jag har nr 030 Sand, Vit Eye Liner från h&m- drar ett streck längstut på ögonlocket och till sist Isadora Powdet- jag har nr 13 Soft Nougat Mist. Ibland tar jag lite rough också för att framhäva kindbenen.

Vilken talang hade du velat ha om du inte får välja konsten? Jätte fin blogg du har!
- Tack så mycket! Oh vad svår fråga.. men det skulle nog vara att kunna sjunga fint. Jag älskar att sjunga men det låter verkligen inte alls bra så jag skulle nog välja det.

Är din hårfärg du har nu din riktiga? Om inte, hur fick du det att bli den där färgen? Den är så naturligt och fin!
- Oh, tack så mycket! Jag har haft ett par hårfärger genom åren men den jag har nu är faktist min riktiga. Har tagit det ett par år för att få allt i samma färg så känns skönt att det är så nu.

Jag undrar var du hittar alla konstnärer du tipsar om som du har under inspiration, roligt att veta!
- Det är lite olika, ibland är det andra bloggare som har tipsat och jag själv känner att det är någonting jag vill tipsa om. Ibland är det tack vare sidan we heart it, så det är lite olika svårt att säga riktigt.

Jag läste i intervjun att du följt KanDees blogg från starten, har du köpt någonting från KanDeeShop?
- Jag har ett linne från KanDeeShop som jag köpte precis när hon började ta emot beställningar.

Jag äger linnet "Youth lacks genuine ideal" från KanDeeShop.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback