Svar på frågestunden - Del tre

Tror du att alla kan bli duktiga på att teckna?
- Jag är väl ganska mycket bevis till det?! Lite kaxigt sagt kanske, haha! Men det jag menar är från att bara kunna rita steckgubbar (och knappt det) till att faktist kunna rita ett ganska bra ansikte. Så ja det tror jag, bara man vill och lägger ner den tid man behöver.

Har du någon favorit artist, vem isåfall?
- Ända sen jag var liten har jag lyssnat på Christina Aguilera, älskar allt med henne!

Har du några andra kreativa intressen förutom att teckna/måla och sy?
- Sy är väl inget jag gör direkt har dock börjat bli allt mer kreaktiv ända sen jag började teckna och måla och börjat sy lite smått, men annars ingenting.

Kallar du dig själv konstnär, ser du det som en del av ditt yrkesliv?
- Konstnär kallar jag mig väl inte direkt själv, dock gör andra det vilket jag tycker är super roligt. Men kanske en dag så kallar jag mig själv det med.

Kan du inte berätta lite mer om din bakgrund, uppväxt osv?
- Finns väl inte så mycket att säga. Jag har växt upp med min mamma och tre syskon. Nått mer vill jag inte gå in på, sorry!

Till sist en kanske för personlig fråga, för många konstnärligt lagda människor är konsten ett sätt att hantera livet, ett sätt att få utlopp för sina känslor, både glada och ledsna. Känner du igen dig i det?
Har du haft ledsamma perioder i ditt liv då konsten hjälpt dig? Så roligt att följa dig på din väg, kämpa på! Kram.
- Det är ingenting jag känner igen mig i, jag tecknar och målar för jag tycker det är roligt och vill utvecklas inom det. Men visst är jag glad en dag så kanske teckningen och målningen blir lite gladare än om jag har en deppig dag.

De flesta har någonting de är beroende av, har du någonting och vad isåfall?
- Haha! Jadå det har jag.. jag är beroende av chocklad får typ panik om jag inte ha någonting hemma.


Hur brukar en vanlig dag se ut för dig?
- När jag inte jobbar utan är hemma så brukar jag gå upp vid halv nio-nio tiden. Duschar, käkar frukost medans jag kollar bloglovin´ och min blogg för att se vad som har hänt under natten. Sedan brukar jag göra någon teckning eller målning, det beror på om jag har börjat på någonting av de. Sedan vid ett tiden käkar jag lunch och efter det fortsätter jag med min teckning eller målning och gör det fram tills jag ska käka middag. Sedan på kvällen brukar jag bara ta det lungt.

Vad inspirerar dig mest? Typ musik, böcker och så.
- Det finns så mycket som kan inspirera mig, allt från musik, film, böcker till att hur vädret är ute. Låter kanske lite knäppt men jag menar i stort sätt allt kan inspirera mig fast på olika sätt.

Vilken/vilka bloggar kikar du mest in hos varje dag?
- Bloggen Impasion kikar jag in på fler gånger om dagen hon uppdaterar bloggen flitigt och man vill ju se hennes fina och underbara bilder.


Bilder på fina Pelin Özan som driver bloggen impashion

Skulle du vilja leva på konsten om något år? Kanske göra som Kan Dee och tycka de på plagg och så?
- Att leva på konsten vet jag inte om jag vill göra än, jag har inte ens tecknat och målat i ett halvår än så om ett år eller två kan jag svara på den frågan. Jag skulle inte vilja göra som KanDee och tycka mina teckningar och målningar på plagg för jag tycker det är hennes sak och jag hade isåfall velat hitta någonting annat och inte vara en copycat.

Tack så mycket för alla frågor hoppas det var lite intressant att läsa iallafall 


Beroende av chocklad! Jag är beroende av coca cola, hehehe!^^

Åh nu kom jag på att det står en stor fet flaska i förrådet..dricker upp hela 2 litern! :P

2012-03-19 // 07:18:03

Wooho! :D

2012-04-05 // 17:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback