Svar på frågestunden - Del två

Du är verkligen jätte duktig! Om du måste välja mellan att teckna med blyerts eller att måla på canvas, vad väljer du då?
- Gud vad svårt! Tycker om att göra båda men om jag verkligen måste välja så tycker jag det är lite roligare att måla på canvas just nu. Men det skiftar hela tiden.

Hur vill du att ditt liv ser ut om tre år?
- Jag tycker sånna frågor är så svåra att besvara jag är en person som lever i nuet och tar varje dag som den kommer, tycker inte om att planera och så. Och jag vet faktist inte hur jag vill ha mitt liv. Men om jag ska säga nått så skulle det vara roligt om min konst har utvecklas och blivit lite känd.

Var får du idérna till dina teckningar och målningar ifrån?
- Det är lite olika, ibland ser jag någon bild som jag tycker om så försöker jag tänka ut hur jag hade kunnat göra den på mitt sätt. Och ibland dycker det bara upp idéer och undertiden jag håller på med teckningen eller målningen så får man fler och fler.

Vilket är ditt favoritplagg som du har i din garderob? Ta gärna bild och visa.
- Jag älskar stora tjocka koftar som man verkligen kan mysa i och för någon månad sedan köpte jag världens bästa kofta på julrean, den använder jag flitigt!

Koftan kommer från Bikbok

I menyn står det att du tog studenten sommaren 2011, jag skulle vilja veta vad du gick för program och varför du valde just de programmet?
- När jag skulle välja gymnasieprogram så kunde jag typ inte välja.. visste inte vad jag ville bli så därför valde jag hotell- och restaurang tillslut och tack vare det blev jag intresserad av matlagning och nu är det en stor passion.

Om jag inte minns helt fel har du en iphone? kan du tipsa om några bra appar som du använder?
- Ja jag har en iphone.. jag har typ inte så många appar, eller jag använder dom inte direkt. Den jag verkligen använde är Camera+, den kostar 7 kr har jag för mig och är riktigt bra och tar fina bilder så den rekommenderar jag verkligen!

Är du intresserad av mode?
- Nej det kan jag väl inte direkt påstå att jag gör. Jag köper det som jag tycker är snyggt och bekvämt.

Följer du någon modeblogg, vilken/vilka?
- Ja!, för några månader sedan hittade jag till en blogg som tog helt otroligt fina bilder på sig själv. Jag har följt hennes blogg sedan dess och man blir så otroligt inspirerad av hennes underbara bilder.

Bild på fina Angelica Lindeberg som driver bloggen wildheart

Gillar verkligen din blogg!! Vad har du för konst på dina väggar?
- Jag har typ ingenting på mina vägger, iallafall inte så mycket i konst väg. På en vägg hänger en KanDee tavla "Wanted" och på en annan vägg hänger min egna canvas tavla "Collides With Beauty". Annars har jag inget annat i konst väg bara lite hyller och så.

När du gör en teckning vad börjar du först med att göra då? Skissar du typ allt först eller du börjar med ansiktet och gör det färdig?
- Jag vill skissa upp hela teckningen innan jag börjar skugga och fixa för tycker det är allra lättast då eftersom man ser lättar hur bilden blir.

Har du några tips till nybörjare?
- Tycker sånt är så svårt men det allra viktigaste är ju att göra saker man själv blir nöjd med sen så spelar det ingen roll vad andra tycker. Det är också viktigt att ta god tid på sig när man gör en teckning eller målning.


nämen, såg detta nu!!!

ååh vad glad jag blir, STOR kram till dig tjejen!!!

2012-04-04 // 23:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback