Behind the scenes with Lieeya

Idag har jag gjort färdigt det sista grunderna i min nya illustration, efter det så skrev jag ut den på akvarell papper för att sedan kunna måla och göra lite mönster på kläderna. Under tiden jag sysslade med detta så tog jag lite bilder så att ni kan får se hur jag har gjort. Illustrationen är inte klar!

Först började jag med att ta vatten på de parti där jag sedan skulle måla för att färgen skulle smälta ut lättare och inte bli för tjock, efter det så tog jag papper för att suga upp det mesta av vattenfärgen, (Jag duttade lite för att bilda lite mönster). Jag använde mig av en lila färg i grunden efter det gjorde jag likadant med en rosa färg. Sedan tog jag färg på penslen och duttade där jag ville göra mönstret, gjorde likadant med både lila och rosa färg. Sedan ska det torka några minuter- Klart!


» A

Ritar du av utifrån en bild? Tycker det är märkligt hur du kan få perfekta proportioner efter att bara ritat ett halvt år. Vet själv hur svårt det är.

2012-05-20 // 19:29:53

Svar Till A: Jag brukar ha idéer i huvudet och då försöker jag hitta bilder där just den saker är med dels för att ha någonting att titta på för att få rätt proportioner, men perfekt blir det verkligen inte. På just denna tycker jag huvudet blev lite för stort & ena armen blev lite liten, men så blir det ibland.. och varför är det så märkligt?, det enda jag gör om dagarna är att öva på att bli bättre. / Lieeya

2012-05-20 // 20:38:37

Hoppas allt är bra med dig och du får en fortsatt trevlig kväll! :)

2012-05-20 // 21:25:26

Inte för att vara taskig för tycker verkligen du är jätte duktig men håller inte alls med den dära "A".. jag tycker man ser på en del saker att du fortfarande är nybörjare, vilket inte alls är konstigt eftersom det är ett halv år sedan du började med konst.

2012-05-20 // 21:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback