Guardian angel

Guardian angel.
 
En ny illustration som fick namnet Guardian angel eftersom det var ett passande namn enligt mig. Även denna gången har jag mixat lite med tekniker och om jag själv får säga det så är jag extremt nöjd över slutresultatet. Från början så satt jag bara och kladdade i photoshop en dag och sedan fortsätte jag utan att ens tänka att det skulle bli någonting bra. Efter ett tag kom jag på att man kunde ta en bild på tex: en blomma och klistra in i kläderna så det ser ut som ett mönster. Kjolen på illusteationen blev det och det är en bild på en blomma jag har på ballkongen.
 
Sedan illustrerade jag vidare och helt plötsligt så var det inte bara en kladd utan en illustration, jag kom då på att jag kunde göra en ängel och vad passar då bättre än en himmel?! Så jag använde mig såklart av min nya kamera och tog massa foton på moln i tre dagar och sedan testade jag mig fram i photoshop tills jag hittade den perfekta moln bilden som passade in bäst. Jag tycker att det blev snyggt att blanda illustration tillsammans med bilder man själv har tagit och det finns ju så mycket man kan göra med det. I hope you like it 
 
(Gilla gärna detta inlägget på Bloglovin´)


Grymt snyggt! :D

2012-07-13 // 22:13:01

Mycket snyggt gjort! ;)

2012-07-14 // 12:44:46

Det blev så himla bra med bakgrunden till, passar perfekt! *tummen upp*

2012-07-14 // 23:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback